top of page

סוכר זה רעל!

עודכן: 11 ביולי 2019

ככל שעוברים הימים מאז התחלתי לדבוק בתזונה קיטוגנית, ההפנמה שסוכר זה רעל הולכת ומתחזקת אצלי. השינוי הוא מהותי הן בהרגשה והן בידיעה שעפו להם 10 ק"ג. נכון, אף פעם לא הייתי מכורה לסוכר ואני יכולה לחיות בלי מתוק שמקורו בעוגות, ממתקים, שוקולדים וגלידות. אבל אני מאוד מאוד אוהבת מאפי שמרים מכל סוג שהוא. והם רבותי, עתירי סוכרים גם בקמח (פחמימות כבר אמרנו) וגם בתוספים שתורמים להתפחה.

אז איך מתגברים על זה? מהם תחליפי הסוכר בהם ניתן להשתמש?


בעקרון שני התחליפים המומלצים ביותר הם אריתריטול (Erythritol) וסטיביה . אני נוטה להשתמש בעיקר באריתריטול כי הוא סוכר כהלי (פוליאול) המסומן כבעל אפס קלוריות לגרם. יש שיטענו שיש לו טעם לוואי אבל מי שלומד לחיות איתו יכול לאכול דברי מתיקה מכל סוג בהנאה מרובה.


יש הרבה יצרני תחליף זה, והם ממש, אבל ממש לא זולים. אבל עדיף להשקיע בהם מאשר בתרופות. לא כן?

בארץ לא ניתן לרכוש אותם בחנויות רגילות כמו בארה"ב או אנגליה וניתן לרכוש באתרים מתמחים כמו iHERB או AMAZON.


בעקרון, האריתריטול מחליף את הסוכר 1:1. זאת אומרת שאם במתכון שאתם מתרגמים סוכר לתחליף כל כוס סוכר שווה לכוס אריתריטול. אבל במציאות זה לא ככה. תמיד תמיד כדאי להקטין מעט את ולטעום כדי לאזן לטעם נכון. בנוסף, האריתריטול לא נמס כמו סוכר או תחליפיו ורצוי לגרוס אותו שוב כדי לעדן אותו או להמיס אותו במעט מים חמים. לטעמי יש להפחית את הכמות שכן הוא נוטה להיות יותר מתוק מהסוכר. מכאן רוצו לעמוד המתוקים ואני מבטיחה לכם מתכונים שישברו לכם כל צורך בסוכר קנים.




תחליפי סוכר אריתריטול

205 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page