top of page

בסיסי ביותר

עודכן: 12 במאי 2019




דיאטה קטוגנית מבוססת על עקרון פשוט. לא אכול דבר שיש בו פחמימות או סוכר. אמנם בעגבניות יש מעט פחמימות ולכן קבעו יודעי דבר שעד 5% פחמימות זה עדיין לא הפרה גסה של הדיאטה. ואם ממש ממש אתם רוצים להקל על עצמכם לכו על דיאטה דלת פחמימות שבה אפשר לאכול עד 20%-30% פחמימות כל עוד אין בהן סוכר.


כן או כן, האויב הגדול שלנו זה הסוכר.


אני לא תזונאית, ולא רופאה (כמו ששאל אותי הבן שלי בגיל 5: אמא, את ד"ר רופא או ד"ר חכם?). אני פשוט מחפשת להנות מאוכל ולהרגיש טוב, ותאמינו לי לסוכרתיים פוסט-טראומטיים כמוני (סוג 2) זו משימה לא קלה.


הבסיס העיקרי של תזונה קטוגנית היא לאכול הרבה שומן. כן כן, חמאה, שמן זית, אבוקדו וטחינה. שקדים ואגוזים, דגים ובשרים שמנים. גבינות שמנות, קרם פרש, נקניקים, ביצים, זאת בתנאי כמובן שתמיד יהיה גם הרבה הרבה חלבון וירוק בצלחת. וכאן מתחילה החגיגה. כמה כיף לעלות על המשקל ולדעת שנפטרתי מעוד כמה גרמים אחרי שאכלתי לחם קטוגני מרוח בגבינה שמנה עם אבוקדו בבוקר, דג סלמון בצהרים עם ירקות מוקפצים ובערב התפנקתי עם מקצפת תותים.


אבל האהבה הגדולה שלי היא לשמן זית.


נפלה בחלקי הזכות לחיות במזרח התיכון ולהתבשם מכל שמני הזית המיוצרים בישראל. אבל זכות נוספת היא עבוד בחו"ל במדינות שמייצרות שמן זית כמו יוון, טורקיה ואיטליה. וכן, אין כמו סלט יווני עם ירקות טריים טריים חתוכים עבה, עליהם נחה לה גבינת פטה רכה, מספר זיתי קלמטה ועלי אורגנו ומעל הכל זולפים שמן זית. או באיסטנבול, שמקבלים מנה של כנפי עוף שניצלו בגריל עם תבלינים והמון שמן זית.


ואל תקלו ראש. במדף קטוגני ראוי שיהיו מספר שמני זית, מכיוון שלא כל זן מתאים לכל מנה. אז הנה כמה המלצות קטנות שיכולות לסייע למי שרוצה לשדרג את התבשילים.


ביוון למשל, מטגנים בשמן זית. הקטוגנים נמנעים להשתמש בשמנים רגילים (חמניות, תירס, ענבים ושומשום) ונוטים להשתמש כמעט רק בשמן זית. אותנו לימדו בגיל קטן שלא מטגנים בשמן זית. אז תרשו לי לחדש לכם. אפשר גם אפשר. מטיגון שטוח (דגים) ועד טיגון עמוק.


אז הנה מנה אחת קטנה שתעשה לכם את היום.


קישואים מטוגנים, זליפת לימון וקיק ישראלי


צ'יפס זוקיני יווני עם קיק ישראלי

ראשית מכינים את הרוטב שנזליף על הקישואים: שמן זית, לימון, שום (למי שאוהב), אורגנו יבש, מלח (עדיף הימליה אבל אפשר גם אחר), פלפל לבן, ומעט תבלין עוף בגריל (וזהו הקיק הישראלי).

קחו קישואים בשרניים, עדיף קטנים וחתכו לאורך לאורכם. אם הקליפה יפה השאירו אותה, אם לא קלפו. חממו שמן זית מהסוג הבהיר יותר (לא סורי) וטגנו בשמן מספר דקות. לאחר שקיבלו גוון זהוב, הניחו צלחת. הזליפו את הרוטב על הקישואים בעודם חמים. זה הולך נפלא עם גבינת פטה או סתם כמו צ'יפס משודרג.


יאללה - בתאבון!


251 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page