top of page

חייבת מתוק

עודכן: 11 ביולי 2019


עוגיית זרעונים מצופה בשוקולד מריר


מכירים את הרגע הזה שממש, אבל ממש, חייבים משהו מתוק. אז גם לנו יש מענה. אפשר לאכול מתוק כל עוד זה לא מבוסס על סוכר. כן כן, גלידות, עוגיות ועוגות שנפרסם כאן שאין בהן גרם פחמימה או סוכר.


כזכור, האויב הגדול שלנו זה הסוכר.


אז מפנימים שמותר להשתמש בתחליפי סוכר כמו אריתריתול Erythritol (שלו נקדיש בלוג בנפרד) או סטיביה. ומותר להשתמש בחמאת בוטנים ובשוקולד 85% ומעלה. נכון, זה לא מה שהכרתם מהעבר ולוקח קצת זמן להתרגל, אבל זה בהחלט נותן מענה לצורך לנשנש משהו מתוק.


את העוגייה הזו אני מכינה שנים, אבל תמיד הכנתי עם סוכר. אז פשוט הכנתי עם תחליף וזה יצא לא פחות טוב (שבועת הצופה) וכל מי שנגס אפילו לא שם לב שיש פה תחליף סוכר.


אז בבקשה, קחו חלבון או שניים (אני לא נותנת כמויות מדוייקות אלא את הרעיון הגולמי), והקציפו עם תחליף סוכר. לא להקציף לקצף חזק, נהפוך הוא, שישאר אוורירי ושקוף. בקערה ערבבו גרעיני חמניות, דלעת ושומשום. ערבבו קלות כדי לשמר את צורת הגרעינים. רצוי לטעום לראות שמידת המתיקות מספיקה.


על נייר אפיה שאין בו צורך בשימון הניחו ערמות קטנות של התערובת במרחק סביר. עם כפית שטחו אותן כך שהעובי שלהן יהיה סביר לביס נחמד. אפו בתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה. ראו הוזהרתם: אל תזוזו מהתנור. האפיה נמשכת לא יותר מ 5-10 דקות עד הרגע שהעוגיות מזהיבות בצדדים. יש להשאיר את דלת התנור סגורה עוד 2-3 דקות להתקשות.


כאשר הן מתקררות ניתן לזלף עליהן רוטב שוקולד מריר. בעקרון, אני ממיסה בסיר קטן עם מעט שמנת מתוקה שוקולד 85%, מוסיפה מעט תחליף סוכר וקוביה קטנה של חמאה. זהו. אם נשאר עודף פשוט תשמרו מקרר. עוד יהיה לזה שימוש.


מישהו אמר קפה?



191 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page